Sok EU-pénzt kér a kormány a Déli körvasút folytatásához, a vasúti alagúthoz és az országos ultragyors töltőhálózathoz

Sok EU-pénzt kér a kormány a Déli körvasút folytatásához, a vasúti alagúthoz és az országos ultragyors töltőhálózathoz

Miután elfogadta a kormány a 3 ezer milliárd forintot kitevő gigantikus budapesti agglomerációs vasúti stratégiát, az is megjelent a Magyar Közlönyben, hogy melyik 17 projekttel indul a kormány az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF2) 2021-es pályázati körének forrásaiért. Ezek fejlesztési összértéke idehaza több mint 430 milliárd forint és ezekre 110 milliárd forintnyi CEF-es uniós pénzt kér a kormány. A projektekből messze a legnagyobb volumenű a Déli Körvasút második üteme, amelyre 76,2 milliárd forintot kért a kormány.

Két, milliárdos vasútfejlesztési projekt indulhat Magyarországon EU-s pénzből

Két, milliárdos vasútfejlesztési projekt indulhat Magyarországon EU-s pénzből

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) uniós pénzügyi alap jelenleg nyitva lévő kiírásában március végéig nyújthatnak be közlekedésfejlesztési projekteket a tagállamok. Magyarország a kormány döntése alapján két nemzetközi jelentőségű vasúti hálózatbővítés előkészítésének folytatásához kér összesen 2,8 milliárd forint támogatást. A forrást a Budapest-Varsó nagysebességű vasút magyarországi szakasza és a Kelenföld-Nyugati pályaudvar között tervezett új vasúti összeköttetés környezetvédelmi munkarészeire fordítaná - derül ki az
Innovációs és Technológiai Minisztérium közleményéből.

Nagy hír Brüsszelből: még gyorsabban vonatozhatunk EU-s pénzből Budapest és Hegyeshalom között

Nagy hír Brüsszelből: még gyorsabban vonatozhatunk EU-s pénzből Budapest és Hegyeshalom között

Összesen 140 közlekedésfejlesztési projekt támogatását hagyta jóvá ma az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközből (CEF) és egyetlen projektként a Budapest-Hegyeshalom vasútvonal fejlesztését is rajta találjuk a listán. A többek között a menetidő rövidítését célzó fejlesztési munkákra 47,1 millió eurónyi, mai árfolyamon kb. 17 milliárd forintnyi támogatást hagyott jóvá a testület a most kiosztott összesen 2,2 milliárdos kereten belül.

Norvég gáz csökkentheti Magyarország orosz függőségét

Norvég gáz csökkentheti Magyarország orosz függőségét

Mintegy 215 millió euróval támogatja az Európai Bizottság a Lengyelországot Dániával és Norvégiával összekötő új gázvezeték munkálatait, amelynek megvalósulása a magyar gázellátás diverzifikálásához is hozzájárulhat.

Rengeteg EU-pénz lesz 2020 után hálózati infrastruktúra-fejlesztésekre

Közel 50%-kal 42,3 milliárd euróra javasolja megemelni az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz keretösszegét a mostani ciklusról 2021-2027 közöttre az Európai Bizottság és a szerkezetét is jelentősen átalakítja majd - derült ki a mai bejelentésekből. Három fő cél mentén írják majd ki közvetlenül Brüsszelben ezeket a pályázatokat: európai közlekedési, energetikai és digitális infrastrukturális hálózatok fejlesztésére lehet majd pénzt szerezni. Ezzel párhuzamosan a Bizottság ma egy másik, 9,2 milliárd eurós keretösszegű Digitális Európa programra is javaslatot tett a 2021-2027-es költségvetésben.

Mindezeken felül a testület ma 15,2 milliárd eurós kerettel az InvestEU program létrehozását is bejelentette, amely "egy fedél alá hozza" majd az uniós költségvetésből hitelek és garanciák formájában nyújtott finanszírozást és egybefogja a jelenleg elérhető finanszírozási programok sokaságát, valamint kibővíti az európai beruházási terv modelljét is. A Bizottság 16 milliárd eurós keretösszeggel egy új űrprogramot is bejelentett, hogy az EU vezető szerepét meg lehessen erősíteni.

Fontos projektekről döntött az EU - Magyarország a nyertesek között

Az EU tagállamai február 17-én jóváhagyták azt a bizottsági javaslatot, melynek értelmében 444 millió eurót ruháznak olyan kiemelt projektekbe, melyek célja az európai energiainfrastruktúra fejlesztése. Az úgynevezett Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) koordinációs bizottságának döntése alapján a nyertesek között 922 500 eurós maximális támogatással szerepel az FGSZ Földgázszállító Zrt. is. Bár a támogatás összege nem tekinthető jelentősnek, ugyanakkor fontos jelzés abból a szempontból, hogy a projekt uniós szinten is szem előtt van, és nem kizárt, hogy a későbbiekben nagyobb mértékben is részesülhet akár az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz keretéből is.

Hatalmas gázfolyosós szerződést írták ma alá Budapesten

Aláírták ma Budapesten a bolgár-román-magyar-osztrák gázfolyosó 179 millió eurós uniós támogatási szerződését a közép- és délkelet-európai földgáz összeköttetések megteremtését és az energiabiztonság megerősítését célzó CESEC munkacsoport miniszteri ülésén. A rangos eseményen részt vett két uniós biztos is, közülük Miguel Arias Cañete éghajlat- és energiapolitikáért felelős európai biztossal erre az eseményre időzítve exkluzív interjút készített a Portfolio ma délelőtt:

Már most bezsebeli az összes brüsszeli pénzt Magyarország

Bár az Európai Bizottság múlt pénteki javaslatában 16 magyarországi nagy közlekedésfejlesztési projektet javasolt támogatásra, de a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium mai közleménye azt tartalmazza, hogy várhatóan 19 projektünk kaphat zöld utat a július eleji végső döntéskor. Ha ez valóban így lesz, akkor ezzel már most kitölthetjük a teljes, 7 évre járó 1,08 milliárd eurós tagállami keretünket az Európai Hálózatfinanszírozási Eszközben, azaz a CEF-ben.

Még megdob minket 290 milliárd forinttal Brüsszel

A Magyarországról benyújtott 1,2 milliárd euró értékű, 23 közlekedési projektet tartalmazó pályázatból az Európai Bizottság 16 projektet támogat 809,6 millió euró értékben, amelyek mintegy 287 milliárd forintot jelentenek - derül ki a brüsszeli testület mai bejelentéséből. A Bizottság pénteken hozta nyilvánosságra 195 közlekedési infrastruktúraprojekt listáját, amelyeket az európai hálózatfinanszírozási eszköz (CEF) keretében 6,7 milliárd euróval, közel 2100 milliárd forint támogat.

Hatalmas támogatást kapunk egy új Duna-híd építésére

Az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretében több mint 100 millió eurós (mintegy 30 milliárd forint) támogatást hagyott jóvá az új Duna-híd megépítésére a két Komárom összekötésére.

450 milliárdos közlekedési csomaggal ugrunk rá az EU-pénzekre

Magyarország a második körben huszonhat közlekedésfejlesztési beruházással pályázik az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira, és mivel ezek összesített elszámolható költsége hozzávetőleg 450 milliárd forint, így jó eséllyel kimerül a Magyarország számára rendelkezésre álló keret - derül ki a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményéből. Az Európai Bizottság 2016 nyarán dönt a tagállami tervek támogatásáról, majd ezt követően az ősszel megjelenő harmadik pályázati felhívásban már a más országok által fel nem használt forrásokért is harcba lehet szállni állami vagy magán projektjavaslatokkal. A tárca ígérete szerint erre a harmadik körre is részletesen kidolgozott fejlesztési tervekkel készül majd.

Tucatnyi magyar közlekedési projektre bólintott rá Brüsszel

A Magyarország által az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) forrásaira első körben benyújtott 17 közlekedésfejlesztési beruházás közül tizenkettőt javasol támogatásra az Európai Bizottság. A végleges projektlistáról júliusban hoz majd döntést a tagállamok küldöttjeiből álló bizottság - közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) kedden az MTI-vel.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Az ukrajnai háború árnyékában szép csendben Amerika egy újabb pusztító konfliktusra készül
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.